Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 7 augusti 2011

6 rätter hos Atmosfär

Både Daniel & jag tycker att bröllopsdagar ska firas så i fredags firade vi en gång till, denna gången med en storslagen middag på Atmosfär. Köksmästaren Daniel som vi känner fick fria händer, hans första kommentar blev: Jag kör på & ni säger stop! Javisst sa vi, fast sedan lade vi till: Kanske fem rätter räcker ;0) Å så blev det, eller snarare sex rätter, men i vilket fall som helst så var både mat med utvald dryck till underbart gott!

TACK Atmosfär & Daniel för en fantastisk trevlig kväll -you know your shit!

Bilderna varierar i kvalitet då jag fotade med mobilen...

A lovely friday evening at Atmosfär, we know the chef who got a free hand and created one six-course dinner for us. The best dinner we've eaten in a long time :0)



Så här ser det ut när man öppnar upp menyn på Atmosfär...
Mitt sällskap, min man Daniel :0)
Å så jag, my myself ;0)
Bröd som jag gissar har bakats i en liknande form som Alfons har i sitt leksakskök, petit pain ;0)
Första rätten vi fick var löjrom från Vättern -himmel så gott!
Rätt nummer två, som för övrigt blev Daniels favorit från denna kväll, Terrine på Foie gras & syltade körsbär -galet gott!
Rätt nummer tre var torskrygg från Borstahusen med en smörig sås med gula tomater från Österlen -helt perfekt liten torsk bit & såsen ja...
Hängmörad ryggbiff -en tallrik med gourmet!
Daniel spanade in fotoväggen...
Tre sorters ostar med kompott & bröd med frukt & nötter -"har man ost så har man allt" (citerat Jacob Håkansson) :0)
Högsta njutning serverad på en tallrik, till dessert blev det den lenaste vaniljglassen man kan tänka sig, chokladkräm med havssalt, choklad fondant & sommarbär...
Dubbel espresso avslutade kvällen på Atmosfär, lagom till köket var stängt & städat..
Vi följde med Daniel & några av hans kolleger från Atmosfär till bakgården på Bastard :0)
Tummen upp för utebaren ;0)
Elva år tillsammans varav två år som gifta, klart vi har det mysigt ihop det kan ju vem som helst räkna ut ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar