Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 26 mars 2011

Barnakuten

Alfons fick komma hem i går efter ytterligare en påse med dropp under fredagen. Både han & jag känner oss piggare i dag, men fortfarande medtagna. Att vara 1 1/2 år & bli inlagd på sjukhus är inget som jag önskar någon, men mitt i allt det tråkiga är det skönt att det finns proffs att få hjälp av. Solen skiner & det känns hoppfyllt igen :0)

Några bilder från barnsjukhuset på en tapper liten kille...

Alfons is home & geting better, me as well. Some pictures from the children´s hospital a couple of days ago..



I detta ur trista rum på barnakuten var vi i ca. 8 timmar, Alfons håller skön pose trots att han var så sjuk...
Jag & min lilla älskling...
Det fanns inte mycket energi i Alfons...
Klockan 20.10 blev vi äntligen inlagda på infektionsavdelningen för barn. Vi tillbringade en kämpig timme med att försöka sätta dropp på Alfons, misslyckades & killen fick istället både sönderstuckna armar & fötter :0(
På onsdagsmorgonen kom en narkossköterska som lyckades sätta droppet till sist...
Dropp...
Alfons vilade hela dagen, senare fick vi komma hem. Tyvärr blev jag också sjuk på natten efter & Alfons blev sämre på fredagen igen så han & Daniel var på sjukhuset hela dagen så Alfons kunde få dropp igen. MEN nu är Alfons på bättringsvägen :0)
Lördag i dag, Alfons har spatserat en tur i trädgården på förmiddagen, inte länge, men skönt att få lite frisk luft & sol på nosen :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar