Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 12 oktober 2010

Sunfresh at Kingsroad

I den varma förmiddagssolen tog jag & Alfons en långpromenad, målet förutom att lufta oss var att spana in Sunfresh på Kingsroad. Ja där fanns det kakor, bröd & bakverk i mängder & kubik, blev tyvärr inga toppen bilder som speglar verkligheten inne i lokalen men, men it was heven for a moment. Vi kom därifrån med bröd, choklad fyllda mini croassanter & någon liten skapelse av filodeg & farmer cheese. Jag hade så gärna velat prova dem skit snygga skapelserna i kylarna, men då krävs det att man handlar med bil så man kommer hem snabbt igen så att de inte flyter bort... Får se om vi hinner med en provsmakning av dem mera avancerade skapelserna...

Fresh, fresh...
Mini piroger, pajer & croassanter...
Det svåra med detta är att jag överhuvudtaget inte fattade den grekiska innehållsförteckningen, vissa bakverk kände jag dock igen...
Gillar att det var så rent & fräscht upplagt...
Mini croassanter med choklad fick följa med hem, inte så experimentellt men simpelt gott ...
Filodegs skapelser...
Provsmakning...
Filodegs historien var oväntad mycket god :0)
Köpte det grövsta brödet som jag hittade, blev panini med ost, skinka, dijonsenap & oregano...
Mmmm...
Hur gott är det inte med smält ost då? Har försökt hitta panini grill hemma utan att lyckas, tror det får inhandlas en här som får följa med hem...
Alfons & farfar tyckte att lunch mackan var fin, det var en trevlig förmiddag :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar