Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 15 oktober 2010

Scones till mig

Än en gång ett besök hos Tea for two, denna fredags förmiddag slank vi in för en engelsk måltid. Alfons fick en ballong & var i 7:e himlen, alla nöjda, speciellt jag med min efterlängtade scons :0)

Sötningsmedel & socker till kaffe & te har jag aldrig riktigt förstått mig på... Men snyggt & kitschigt på bordet.
Vår förmiddags brunch, färskpressad apelsinjuice & mitt första pressokaffe på 2 veckor, JIPPI!
Scones till mig, äntligen, har suktat efter dessa en lång tid nu. Beställde extra ost till den nybakade, varma bullen.
Riktigt engelskt... Toast with baked beans hamnade i min mans mage.
Smör & en massa olika marmelader till min scones.
Kaffet hade inget tryck, men vad gjorde det, gott ändå med en annan smak än nescafe.
Jag smörade rikligt, hade på ost & marmelad, gott :0)
Rolig & ovanlig start på dagen som senare fortsatte på annat ställe...
TREVLIG HELG önskar jag härifrån Paphos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar