Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 17 oktober 2010

Lördag på stan

Lördags kvällen började med en drink hos Jacob på Cubano under tiden han öppnade upp baren, sen blev det favorit i repris, Grazie :0)

Väggen jag målade åt Jacob tidigare på säsongen i Cubano baren, jag tycker att den blev riktigt lyckad :0)
En kort gin & tonic till mig...
Jacob fixar i baren innan öppning...
Fina rör...
Än en gång fick jag nöjet att bläddra i Grazie´s meny :0)
Så mycket att välja, men jag testade två nya ting på detta ställe...
Men först denna triss med olivtapenade, olja/balsamico & korianderpesto till...
nybakat bröd :0)
Min förrätt: Gorgonzola bakad kronärtskocka med grädde.
Denna rätt ska lagas i mitt kök under hösten :0)
Daniel´s förrätt, favorit i repris, carpaccho..
Svärfar tog en fräsch bruchetta till förrätt.
Höjdarvin till våra varmrätter...
Daniel fick in den möraste av möraste biffar med krämig vin& svamp sås till huvudrätt :0)
Svärfar ät panerad mör kalv med...
en härlig tomatpasta till huvudrätt.
Fin citron på min tallrik :0)
Min huvudrätt: Lammracks med örtigt potatismos & grönsaker :0)
I särklass bland dem bästa lammracks jag ätit :0)
Alfons förvandlade sin stol till en bil när vi andra åt :0)
Efter maten rullade vi tillbaka till Cubano, uncle Jacob & Alfons :0)
Men Jacob du får se upp, ett sugrör kan så lätt hamna i ögat ;0)
Avslutade kvällen med en Cosmopolitan, TACK JACOB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar