Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 9 september 2010

Gröt säsong

Yoghurten har varit mig trogen hela sommaren men känner nu att vi går mot gröt tider till frukost. Jag använder inte mjölk annat än i kaffet & i matlagning så det blir ekologisk havremjölk till min gröt. Har startat med min favorit från SaltåKvarn, Dinkel gröt, som jag har pimpat med extra gojibär, pumpafrön, phyllisfrön, linfrön & solrosfrön. Underbar & stabil start på en bra dag :0)

Ekologisk havremjölk från Oatly.
Bästa gröten från SaltåKvarn.
Efter ca 5 minuter på spisen är den redo att ätas upp :0)
Gröten toppad med kanel, röda vinbär, smultron, blåbär & banan.
Smultrontiderna är snart över, njuter så länge det varar. TACKSAM över att på söderut i vårt avlånga land :0) TREVLIG DAG ÖNSKAR JAG ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar